Cześć Witku, wypuściliśmy nową kolekcję kosmetyków i chcielibyśmy zrobić u Ciebie zdjęcia reklamowe. Mam ograniczony budżet i zastanawiałam się czy udałoby się spiąć te wszystkie nasze nowe produkty w jednej aranżacji. Mam tylko jedną obiekcję. Czy te fociaki nie będą zbyt do siebie podobne, nudne i powtarzalne?
Barbara
Basia jest oczywiście wymyślona na potrzeby artykułu. Reprezentuje bardzo dużą część moich klientów, którzy pytają mnie o tą kwestię. To chyba najczęstsze pytanie jakie mi zadajecie. Nic dziwnego, bo wiąże się to w znacznej mierze z finalną kwotą za sesję.
Zobacz też: jaka jest różnica wykonania jednego zdjęcia w aranżacji oraz pakietu, np 10 ujęć:
Zdjęcia reklamowe- akcesoria.
Jeśli aranżacja jest stała to takie rzeczy jak blat, tło, światło i ogólny klimat będą takie same na każdym ujęciu. To jednak nie wszystko, bo mamy też różne zmienne. Jedną z tych zmiennych są akcesoria. W danym ujęciu jest ich pewna pula. Ta ilość dobierana jest tak, żeby ujęcie wyglądało świetnie- w zależności od tego jaki efekt chcesz osiągnąć. Akcesoriów może być bardzo dużo a może być ich tylko kilka.
Jeśli widzisz swój produkt w minimalistycznym anturażu, to akcesoriów jest mniej, zdjęcia są proste, ascetyczne. Wtedy powtarzalność jest trochę większa, ale też minimalistyczny klimat sprawia, że to po prostu nie przeszkadza.
Jeśli natomiast mamy zdjęcia reklamowe, na którym dużo się dzieje to każde kolejne ujęcie będzie całkowicie inne. Część akcesoriów można odjąć, można je również całkowicie inaczej ułożyć. Dzięki temu, że rotują się między zdjęciami to nie mamy wrażenia, że zdjęcia są takie same czy monotonne.
Jeśli nie wiesz jakiego typu zdjęcia chciałbyś dla swojego produktu to zobacz TEN artykuł. Pomoże Ci jeśli nie jesteś zdecydowany czy ma to być coś prostszego, studyjnego, czy może bardziej lajfstajlowego.
Oprócz tego, w przypadku, kiedy produkt jest w różnych wersjach zapachowych lub smakowych to możemy pobawić się w wizualne nawiązanie do nich. Stwaramy wtedy skojarzenia dla klienta. Taki zabieg jeszcze bardziej odróżni nam te poszczególne zdjęcia reklamowe od siebie.
Perspektywa.
Zastosowanie różnych perspektyw w tej samej aranżacji to cecha, która najbardziej odpowiada za różnorodność pomiędzy kadrami.
Mogę zrobić zdjęcie na wprost- produktu, który stoi na blacie. Kolejny produkt może leżeć, a ja zrobię ujęcie od góry- tzw flatlay.
Różnorodność.
Takie podejście do tematu sprawia, że zdjęcia reklamowe kilku lub kilkunastu produktów w jednej aranżacji nie tylko może być atrakcyjne. Czasami takie rozwiązanie może być lepsze, gdy zastosujemy je mądrze, np do serii produktów, ponieważ tworzą one dzięki temu spójny cykl.
Stosując taki zabieg do całej kolekcji sprawia, że klient wchodząc w zakładkę danych produktów widzi spójny obraz złożony z miniaturek w sklepie internetowym.
Najmniej romantyczny argument 😉
Oczywiście oprócz wszystkich pozytywów jakie wymieniłem jest również jeden, bardziej przyziemny. Jest to cena, ponieważ im więcej zdjęć w jednej aranżacji tym cena za poszczególne ujęcie jest niższa.
Oczywiście nie jestem za tym żeby cały asortyment sklepu był przedstawiony w jednej aranżacji (poza wyjątkami, możesz dopytać mnie o nie :))
Stwórz sobie fajną, spójną strategię wizualną swojego biznesu. Ja podpowiadam tylko, że nie każdy produkt musi mieć całkowicie inną oprawę.